۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

گزارش افتتاحیه 22 مین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو

فیلم سخنرانی نماینده ایران

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۵ فوريه ۲۰۱۳


2.jpg
بیست و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز بیست و پنجم فوریه در مقر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس آغاز شد که تا 22 مارس ادامه خواهد داشت.

بنا بر گزارش ” سودویند” , در برنامه افتتاحیه این نشست رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل آقای رمیجیوس هنزل سخنرانی کردند ، سخنران بعدی افتتاحیه آقای وک ژرمیک رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ؛ پس ایشان خانم ناوی پیلای کمیسرعالی حقوق بشر و آخرین سخنران افتتاحیه وزیر امور خارجه سوئیس آقای گی گیر بورک هالتر , به عنوان نماینده کشور میزبان ؛ بودند.


همچنین نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل که به به نمایندگی از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد صحبت می کرد با اشاره به بحث تحریم ها گفت: تاکید می کنم بر ضرورت ایجاد توسعه برای میلیونها انسان که یکی از حقوق اصلی شان داشتن حق توسعه و رسیدن به عدالت اجتماعی و احترام به حقوق بشر است و این تنها با اقدامات عملی کشورها برای ایجاد توسعه به وجود می آید.

وی ادامه داد : برای این منظور لازم است که شرایط لازم به وجود آمده و موانع موجود در مسیر نظم بین المللی بر پایه صلح و عدالت اجتماعی بین المللی برداشته شود.


گفتنی است در ادامه این اجلاس در تاریخ 11 مارس موضوع نقض حقوق بشر ایران در شورای عمومی حقوق بشر مطرح خواهد شد

در همین راستا , فعالان حقوق بشر ایرانی با حضور در این اجلاس ابعداد مختلف نقض حقوق بشر در ایران را مطرح و با برگزاری پنل ها و اجلاس موازی جزئیات نقض حقوق بشر در ایران را حول سه محور اصلی ذیل به بحث خواهند گذاشت :

برنامه سخنرانی ها در اجلاس جانبی ،

موضع گیری های شفاهی در صحن عمومی

رایزنی با مقامات کشور های مختلف در رابطه با نقض حقوق شهروندان

دکتر حسن نایب هاشم از فعالان ایرانی حاضر در این اجلاس و یکی از نمایندگان “سودویند” در شورای حقوق بشر برنامه تعدادی از این اجلاس که به صورت موازی و برای بررسی نقض حقوق بشر در ایران انجام می شود ؛ را طبق موضوعات و زمانبندی زیر اعلام می کند:

جمعه اول مارس:

حق برخورداری از انتخابات آزاد و منصفانه در ایران

بازداشت خانگی شخصیت های شاخص جنبش اعتراضی پس از انتخابات مخدوش ۱۳۸۸ (خانم زهرا رهنورد و آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی)

جمعه هشتم مارس:

نقض حقوق زنان در ایران همراه با ويژه برنامه ای به مناسبت روز جهانی زن

دوشنبه یازدهم مارس:

آثار تحریم های اقتصادی یکجانبه بر روی حقوق انسانی مردم ایران

سه شنبه دوازدهم مارس:

وخیم ترین موارد نقض حقوق بشر در ایران

چهارشنبه سیزدهم مارس:

نقض حقوق افراد متعلق به گروه های اتنیک در ايران

پنجشنبه چهاردهم مارس:

نقض حقوق افراد متعلق به گروه های مذهبی یا عقیدتی در ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر