۱۳۹۱ شهریور ۱۱, شنبه




عیسی فریدی، جهادگر و رزمنده دوران دفاع مقدس برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، عیسی فریدی، جهادگر و فعال سیاسی و از نزدیکان آیت الله هاشمی برای اجرای ۵ سال حبس تعزیری به زندان اوین فراخوانده شد.
او که در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی، به ۵ سال حبس تعزیری، حدود ۴۰ میلیون تومان جزای نقدی و تحمل ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده ابلاغیه ی بازگشت به زندان را چهارم مردادماه دریافت کرد اما به دلیل بیماری قلبی و بستری شدن در بیمارستان نتوانست به زندان بازگردد.
بر اساس این گزارش علیرغم وضعیت نامناسب جسمی و تاکید پزشکی قانونی مبنی بر اینکه عیسی فریدی باید ۱ الی ۳ ماه تحت نظر باشد، قاضی صلواتی در پیامی به وی تاکید کرده که اجرای احکام نقشی ندارد و وی باید هر چه زودتر خود را به زندان اوین معرفی کند.
عیسی فریدی، مدیر دوران جنگ، سازندگی و اصلاحات، اوایل تیرماه سال ۸۸ و در جریان دستگیری ها و سرکوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دفتر کارش بازداشت و به بند دوالف سپاه در زندان اوین منتقل شد.
وی در طول بازداشتش در بند دوالف نیز یک بار دچار حمله قلبی شد که خارج از زندان بستری و استنت گذاری شده بود.
عیسی فریدی پس از تحمل ۱۱۰ روز زندان انفرادی و سلول های معروف بند دوالف در مجاورت بهزاد نبوی، میردامادی، صفایی فراهانی، عرب سرخی و.. پس از گذشت ۶ ماه اواخر سال ۸۸، با وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی آزاد شد.
عیسی فریدی از همراهان آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال های پس از انقلاب در نهاد های گوناگونی همچون جهاد سازندگی، وزارت نفت و .. منشا خدمات مثمرثمری برای مردم کشورمان بوده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر