۱۳۹۱ شهریور ۱۵, چهارشنبه

احضار کیوان رحیمیان برای اجرای حکم پنج سال حبس تعزیری


جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی – کیوان رحیمیان از اساتید دانشگاه آنلاین بهائیان روز گذشته در پی تماس تلفنی از سوی اجرای احکام دادسرای شهید مقدسی اوین، برای اجرای حکم پنج سال حبس تعزیری خود احضار شد.
مسئولین اجرای احکام به کیوان رحیمیان اعلام کردند که ظرف ۱۲ روز باید خود را به زندان اوین معرفی کند. این در حالی است که پیشتر حکم دادگاه تجدیدنظر به این استاد دانشگاه آنلاین بهائیان ابلاغ نشده بود.
دادگاه اولیه وی در تاریخ ۲۲ خردادماه جاری و بدون حضور وکیل مدافع در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد و این شهروند بهائی به به ۵ سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۹۷ میلیون ریال محکوم شد.
پیشتر کامران رحیمیان، برادر کیوان رحیمیان و همسر وی فاران حسامی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهامات مشابه "عضویت در جامعه بهائی"(ماده ۴۹۹) و "اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی"(ماده ۶۱۰)، هر یک به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.
لازم به ذکر است که کامران رحیمیان پس از برگزاری دادگاه و تایید حکم در دادگاه تجدید نظر و بدون آزادی موقت از بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی شهر جهت اجرای حکم منتقل شد. و فاران حسامی نیز در پی مراجعت به دادسرای مقدسی زندان اوین جهت انجام امور اداری همسرش کامران رحیمیان، اطلاع یافت که حکم وی تایید شده و در همان روز بازداشت و به بند زنان زندان اوین انتقال یافت.
قابل ذکر است که پدر کیوان و کامران رحیمیان در سال ۱۳۶۳ به دلیل اعتقاد به آیین بهایی بازداشت و اعدام شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر