۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

احضار دو روزنامه نگار در مازندران و خوزستان به مراجع قضایی

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر،، محمدصفرلفوتی متخلص به “فریاد” روزنامه نگار، خبرنگار، وب نگار و فعال سیاسی استان مازندران با دریافت احضاریه‌ای، به دادگاه انقلاب مازندران فراخوانده شد.

لفوتی پیش‌تر به اتهام “نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام از طریق ارتباط با گروههای ضد انقلاب” در ۲۲ آذرماه ۹۰ درمقابل محل کارش (شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفتیش منزل مسکونی و ضبط برخی لوازم شخصی، بمدت ۳۵ روز در بند انفرادی بازداشتگاه شهیدکچوئی گذراند و در۲۷ دی ماه ۹۰ با قراروثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شده بود.

او ۳ دوره پی درپی در انتخابات کارگری به عنوان نماینده منتخب ۲۰۰ تن از کارگران قراردادی اداره کل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی غرب استان مازندران انتخاب گردیده بود، ولی بعلت مشاجره‌ای با پیمانکار بخش خصوصی شرکت نفت چالوس در پیگیری مطالبات کارگران و نیز انتشار مقاله جنجالی «بمب اتم در چالوس کشف شد!» درانتقاد از گسترش مخازن ذخیره سازی سوخت مازندران در قلب منطقه مسکونی شهرستان توریستی چالوس، از شهریور ماه سال گذشته تا کنون تمامی حقوق و مزایایش مسدود، از کار معلق و شخص دیگری را به صورت انتصابی بعنوان نماینده کارگران منصوب نموده‌اند.

محمدصفرلفوتی موسس اولین مجموعه خوابگاههای خصوصی خودگردان زنجیره‌ای دانشجوئی دخترانه وپسرانه در استان مازندران و نیز صاحب امتیاز، مدیرمسئول وسردبیر ماهنامه تجربی تمبر پست اولین نشریه تجربی درخصوص تمبر و تمبر‌شناسی بعدازانقلاب درایران و اولین سرپرست خانه روزنامه نگاران جوان در استان مازندران و همکار تحریریه بسیاری از نشریات و جرائد با گستره توزیع سراسر کشور و شمال ایران در غرب مازندران و شهرستان‌های چالوس و نوشهر و خبرگزاری‌های مختلف بود که سخنرانی پس از انتخابات ۸۸ وی و درخواست برگزاری انتخاباتی آزاد درایران، باعث تعطیلی اجباری تمامی شعبه‌های مجموعه خوابگاه‌های خصوصی خودگردان زنجیره‌ای دانشجوئی دخترانه وپسرانه قائم درشهرهای غرب استان مازندران و نیز پلمب دفترکارمطبوعاتی‌اش در شهرستان‌های چالوس ونوشهر گردید.

وی هم چنین مدیریت وبلاگ خبری فریاد۶۰ را برعهده داشت که پس ازاعتراض فرماندار وقت شهرستان نوشهر نسبت به انتشار و انعکاس مقاله و اخبار مربوط به خرید وفروش آرا در انتخابات مجلس هشتم، فیلتر و سپس کاربری آن نیز با دستورکارگروه تعیین مصادیق محتوی مجرمانه، توسط بلاگفا کاملا مسدود گردید که چندی پیش، رفع مسدودی شده است.

احضار در خوزستان
همزمان مصطفی فتحی‌زاده خبرنگار سایت پیک شوشتر در پی افشای سندی در باره مقصر بودن شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوشتر در مورد مرگ یک بیمار تصادفی به مراجع قضایی احضار شد.


به گزارش‌ همین منبع خبری، خبرنگار سایتی پیک شوشتر که بدلیل افشای سندی که طی آن شبکه بهداشت و درمان شهرستان شوشتر مقصر مرگ یک بیمار شناخته می‌شد به مراجع قضایی احضار شد.

پس از انتشار و افشاگری خبرنگار سایت پیک شوشتر از تهدیدات و اهانتهای مدیر شبکه بهداشت و درمان شوشتر به دلیل انتشار نامه یک شهروند و افشای سند رسمی نحوه انتقال مرحوم عبدالرضا مطرودی به بیمارستان گلستان اهواز که موجب مرگ وی شد و افشاگری ماهیت انجمن حامیان شوشتر که اقدام به نصب بنر بر درب ورودی شبکه بهداشت و درمان شوشتر نموده بودند، خبرنگار سایت پیک شوشتر به مراجع قانونی احضار شد.

خلاصه گزارش مصطفی فتحی‌زاده در مورد مرگ بیمار تصادفی عبدالرضا مطرودی به همراه سند در زیر می آید:
بیمار آقایی است ۳۵ ساله که به دنبال تصادف در ساعت ۲۲ و ۴۸ دقیقه توسط همراهان به این مرکز درمانی آورده شد و توسط دکتر (گ) ویزیت شد که بیمار به CPR منتقل شد که پس از انجام مراحل اولیه در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دستور اعزام به بیمارستان گلستان اهواز داده شد.
بیمار در ساعت ۴۵ دقیقه بامداد به اورژانس برگردانده شد. ساکشن در دو نوبت انجام گردید و پس از آن توسط فوریتهای جاده ایی ۱۱۵ عرب حسن به اورژانس آورده شد. بیمار در ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد مجددا با آمبولانس ۱۱۵ با همراه به بیمارستان گلستان اهواز اعزام گردید.
لازم به ذکر است که این بیمار توسط ۳ آمبولانس (آمبولانس اول که بیمار را تا فوریتهای جاده ایی عرب حسن انتقال داده، آمبولانس دوم مربوط به فوریتهای جاده ایی ۱۱۵ عرب حسن و آمبولانس سوم مربوط به ۱۱۵ شهری می‌باشد) تا بالاخره به بیمارستان گلستان اهواز منتقل می‌گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر