۱۳۹۱ شهریور ۹, پنجشنبه

تعداد امضاهای نامه مردمی به بان‌کی‌مون به ۸۰۰۰ رسید؛ جمع آوری امضا ادامه دارد


کلمه:
در حالی که طبق اعلام قبلی بنا بود در عرض سه روز ۱۰ هزار امضا برای نامه به دبیرکل سازمان ملل جمع آوری شود، بر اساس اعلام تیم اجرایی این طرح، تا لحظه انتشار این خبر – یعنی در حالی که تنها ۲۴ ساعت از زمان آغاز جمع آوری امضاها گذشته – بیش از هفت هزار نفر نامه به بان‌کی‌مون را امضا کرده‌اند و بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود تا امشب تعداد امضاها به ده هزار برسد.
آخرین خبر: به اطلاع مخاطبان گرامی می‌رساند که در ساعات اخیر، سرعت افزایش امضاها بیشتر شده و تا این لحظه (۴:۳۰ بعدازظهر روز چهارشنبه) تعداد امضاها از ۸۰۰۰ فراتر رفته است.
این در حالی است که پس از آغاز جمع آوری امضا برای این نامه، حملات سایبری شدیدی علیه سایت کلمه و سروری که به جمع آوری امن امضاها اختصاص یافته بود، آغاز شد که کار جمع آوری امضا را برای حدود دو ساعت با اختلال روبه‌رو کرد. با این حال تلاش تیم فنی و تغییر سرور، اجازه نداد کار متوقف شود و بدین ترتیب با وجود ادامه حملات، جمع آوری امضا به شیوه‌ای کاملا امن و قابل اطمینان ادامه دارد.
این موفقیت بزرگ که بدون اعلام قبلی طرح و تنها در عرض ۲۴ ساعت به دست آمده، مدیون همراهی و همکاری همه دوستان سبزاندیش است که در محافل و ارتباطات دوستی و خانوادگی و شبکه‌های مجازی به تبلیغ این ایده پرداختند؛ و البته ادامه آن نیز نیازمند ادامه این همراهی است، تا عدد امضاها هرچه بیشتر شود. این تجربه، بی‌شک امیدبخش و درس‌آموز است و باشد که با همفکری همراهان سبزاندیش، ایده‌های ابتکاری و قابل اجرای مشابه نیز با مشارکت عمومی، عملی شود.
کلمه طبق وعده قبلی به محض رسیدن امضاها به ۱۰۰۰۰ عدد، نامه را به همراه فهرست امضاهای آن پرینت می‌کند و برای دفاتر سازمان ملل در نیویورک و تهران ارسال می‌کند. در عین حال جمع آوری امضاها در تمام مدت سه روزه حضور بان‌کی‌مون در تهران ادامه خواهد یافت و فهرست نهایی امضاها نیز بار دیگر به سازمان ملل ارسال خواهد شد.
برای امضای نامه به بان‌کی‌مون، به اینجا مراجعه کنید.
http://www.kaleme.com/1391/06/07/klm-111128/
گزارش کلمه از بازتاب گسترده طرح جمع آوری امضا برای نامه به دبیرکل سازمان ملل در فضای مجازی را هم در اینجا ببینید.
http://www.kaleme.com/1391/06/08/klm-111228/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر