۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

احکام اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری صادر شد
             

احکام جلیل محمدی، علیرضا عسگری و ریحانه انصاری، فعالان کارگری بازداشت شده در نشست مجمع سالیانه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری صادر شد.
به گزارش تارنمای کمیته هماهنگی، قاضی شعبه‌ی ۴ دادگاه انقلاب اسلامی کرج علیرضا عسگری را به یک سال حبس تعزیری و ریحانه انصاری و جلیل محمدی را هر کدام به یک سال حبس به مدت سه سال تعلیق محکوم شدند.
علاوه بر این ریحانه انصاری و جلیل محمدی بر اساس حکم شان ملزم به این شده اند که هر ماه خودشان را به مقامات امنیتی معرفی می کنند. علیرضا عسگری هنوز در بازداشت به سر می برد و وی را از زندان مرکزی کرج برای ابلاغ حکم به دادگاه اوردند.
روز پنج شنبه نیز جلیل محمدی پس از گذراندن ۲ ماه زندان ازاد شد و به شهر سنندج بازگشت. این فعال کارگری در یکی از میدانهای شهر با حلقه گل و پخش گل و شیرینی و آزاد نمودن کبوتر، مورد استقبال فعال کارگری سنندج قرار گرفت و همچنین در مسیر بازگشت به منزل، توسط آنان همراهی شد. جلیل محمدی از فعالان کارگری در سنندج بود که در خرداد ماه گذشته در مجمع سالیانه کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در کرج شرکت داشت و در انجا دستگیر شده بود.
اعضای این تشکل کارگری برای برگزاری نشست مجمع سالیانه خود به مقامات مسئول نامه فرستاده و از انها درخواست مکانی برای برگزاری نشست کرده بودند که با مخالفت مسئولین مواجه شده بودند. در تاریخ ۲۵ خرداد اعضای کمیته هماهنگی در منزلی در کرج نشست سالیانه شان را برگزار کردند، که ماموران امنیتی به شکل مسلح و با شکلیک تیر هوایی به انجا حمله کردند و با ضرب و شتم شدید حدود شصت تن از فعالین کارگری حاضر در نشست را بازداشت می کنند.
بخشی از این فعالین کارگری در همان هفته اول بازداشت و عده ای نیز بعد از گذران چندین هفته در زندان های رشت و کرج ازاد شدند. کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری در نامه ای به رئیس قوه قضاییه نسبت به حمله ماموران امنیتی به نشست مجمع سالیانه اعتراض کرده و خواستار ازادی همه دستگیر شدگان و فعالان کارگری شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر