۱۳۹۱ شهریور ۷, سه‌شنبه

سينماگران در تبريز هم‌ كمك‌هاي مردمي را براي زلزله‌زدگان جمع‌آوري كردند


ایسنا - جمع آوري كمك هاي مردمي به زلزله زدگان آذري با حضور سينماگران در تبريز ادامه پيدا كرد.
به گزارش بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پرويز پرستويي، كمال تبريزي و رضا ميركريمي اعضاي ستاد كمك رساني سينماگران به زلزله زدگان آذري به همراه رضا كيانيان، رويا تيموريان و مازيار ميري يكشنبه 5 شهريور وارد تبريز شدند و بلافاصله با حضور درمقابل مجتمع فرهنگي سينمايي 22 بهمن كه پيش از اين اطلاع رساني شده بود، كمك هاي نقدي مردم را جمع آوري كردند.
سينماگران سپس در مراسم ديگري در سينما ناجي، جمع آوري كمك‌هاي مردمي را ادامه دادند.
در ابتداي اين مراسم كه تعداد زيادي از حاضران به صورت ايستاده برنامه را دنبال مي‌كردند، سيد رضا علوي مديرعامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز ضمن خوش آمدگويي به هنرمندان حاضر گفت: از شما قدرداني مي كنم چون آمديد زخم‌هاي ما را ببنديد و دستتان را بر سر يتيمان كشيديد.
در ادامه رضا ميركريمي در حاليكه به زبان آذري سخن مي گفت اظهار كرد: تجربه زلزله‌هاي قبلي نشان مي‌دهد دير يا زود بازسازي انجام مي‌شود و بيش از احداث كالبدهاي شهري و ساخت وسازها، بايد به مسائل فرهنگي توجه كرد.
وي افزود: اين توجه مي‌تواند خلاء‌هاي عاطفي بوجود آمده و مشكلات بعد از اين وقايع را پوشش دهد و اميد به زندگي را در بازمانده‌ها زنده نگه دارد.
اين عضو ستاد كمك رساني سينماگران به زلزله‌زدگان آذري با بيان اينكه طرح‌هايي داريم كه در اين زمينه اجرا خواهيم كرد گفت: روز دوشنبه پس از بازديد از مناطق زلزله زده و مشورت با مسئولين محلي آنها را اعلام و به اجرا خواهيم گذاشت.
كمال تبريزي ديگر عضو اين ستاد هم در سخناني به زبان آذري اظهار كرد: اين استقبال مردم باعث خوشحالي است و خوشبختانه مردم در همه استان‌ها اين برخورد را داشته‌اند و در كمك رساني به هم وطنان حادثه ديده واكنش‌هاي مثبتي از خود نشان داده‌اند.
رويا تيموريان نيز با بيان اينكه وظيفه خود مي‌دانيم به شكل‌هاي مختلف به ياري حادثه ديدگان بشتابيم، از حاضران براي اعتماد به هنرمندان تشكر كرد.
مازيار ميري هم با اشاره به حضور محدود سينماگران در اين برنامه گفت: اگر شرايط بود قطعا دو و سه هواپيما از سينماگران به اينجا مي‌آمدند تا نشان دهند آنها هم داغدار و مصيبت ديده هستند.
در ادامه رضا كيانيان خاطر نشان كرد: ما آبرويمان را گذاشته‌ايم تا بتوانيم به حادثه ديدگان كمك كنيم.
وي با اظهار علاقه به مردم آذربايجان گفت: همسر من تبريزي است و وقتي مي‌گويند آ‍ذري ياد زيبايي، غيرت و غذاهاي خوشمزه مي‌افتم.
به گزارش ايسنا، در پايان اين مراسم پرويز پرستويي خطاب به حاضران گفت: به عنوان كوچك‌ترين از شما مي‌خواهم بازماندگان عزيزان از دست رفته در زلزله را تنها نگذاريم و يادمان نرود اين اتفاق براي آنها افتاده است.
وي ادامه داد: متاسفانه خيلي جاها چنين اتفاقاتي افتاده است مانند زلزله بم كه خودم پس از مدتي وقتي براي برپايي كارگاه آموزشي به آنجا رفتم ديدم انگار همين ديروز زلزله آمده بود و مشكلات همچنان ادامه داشت.
اين عضو ستاد كمك رساني سينماگران به زلزله‌زدگان آذري با بيان اينكه ما تعهد كرده‌ايم تا آخرين لحظه خودمان مستقيما وظيفه كمك رساني را بر عهده داشته باشيم گفت: نه مي‌خواهيم مدرسه بسازيم و نه خانه و بيمارستان بلكه مي‌خواهيم با اقدامي كه ميكنيم دل اين عزيزان را سال‌هاي سال بدست آوريم و كار ماندگار و هميشگي انجام دهيم.
پرويز پرستويي تاكيد كرد: ما مي‌خواهيم با كاري كه مي‌كنيم به لحاظ روحي و عاطفي هميشه همراهشان باشيم و مي‌دانيم شما هم اين عزيزان را فراموش نخواهيد كرد.
به گزارش ايسنا، روز اول سفر سينماگران به استان آذربايجان شرقي با حضور پرويز پرستويي، رضا كيانيان، كمال تبريزي و رويا تيموريان در برنامه زنده تلويزيوني شبكه «سهند» به پايان رسيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر